Paranormal Olayları Araştırma ve Savunma Bürosunun bir üyesi olan Hellboy, dünyayı şeytanlardan, cadılardan, iblislerden ve birden çok Garip Görünüşlü Tanrıdan korudu. Hellboy, güvenilir altıpatları ve "Öldürücü Sağ Koluyla" canavar imhasında uzmanlaştı.