Grief like a stray dog (Windows)
“Başıboş bir köpek gibi yas”, sıkı sıkıya bağlı bir kırsal toplulukta yaşayan genç bir postacı hakkında kısa bir etkileşimli oyundur. Dış dünyada II. Dünya Savaşı en şiddetli hâliyle sürmektedir. Nadia on üç yaşındadır. Gazeteleri, mektupları ve savaşta ölenlerin ailelerine gönderilen ölüm bildirimlerini ulaştırır. Nadia karakteri yazarın büyükannesinden esinlenmiştir. Doğu Cephesi’nin en kanlı savaş alanlarından biri olan Rzhev yakınlarında bir köyde geçen çocukluk hikâyelerinden ilham alınmıştır. Karakterler ve olay örgüsü büyük ölçüde aile büyüklerinin ve köylülerin anlattığı gerçek savaş hikâyelerine dayanmaktadır; mektupların çoğu gerçektir. Oyunun ana görsel ilham kaynakları çocuk çizimleri, neo-ekspresyonizm, Rus lubok sanatı ve Sovyet kitap illüstrasyonlarıdır. “Başıboş bir köpek gibi yas”, savaş, topluluk ve insan kaderi üzerine bir meditasyon — bir yandan belgesel, bir yandan da bir Rus halk masalıdır. Özellikler: - Macera öğeleri içeren görsel roman. - Anılara ve Rus halk hikâyelerine dayalı zengin ve dokunaklı bir öykü. - Yazarın özgün 2D grafikleri. - Rahatsız edici ve sıra dışı bir müzik. - Özlü ve samimi diyaloglar. - Süre: 60–80 dakika. - Renkli karakterlerle dolu bir köy.