"""The Broken Alliance"" oyunculara tek oyunculu senaryoya pürüzsüz şekilde katılan ve Koloni politikalarının karışık labirentini keşfeden yepyeni bir senaryoyu bağlayan 8 yeni hikaye görevi sunuyor. Yeni karakterler olaylara karışıyor, eski anlaşmaları bozuyor ve yeni ortaklıklar kuruyorlar. Genişleme dört yeni ana muharebe gemisi ve iki yeni filo ile geliyor, Birinci Saylon Savaşı'na yeni fonksiyonlar ve taktikler getiriyor."