Güneydoğu Asya'da savaş tüm hızıyla sürerken, Endonezyalı bir grup bilim adamı savaşta kullanılacak bir insan virüsünü maymunlar üzerinde test etmeye başladı. Ancak işler planlandığı gibi gitmedi. Tutsak maymunlar bilim adamlarını kurnazlıklarıyla atlatarak tesisten kaçtı ve komşu vadiye zarar vermeye başladı. İki tarafın da askeri istihbaratı bu bilgiyi edindi ve çalışmaları durdurmak için iki taraftan da birlikler gönderilmeye başlandı. İçinde tıbbi araştırma tesisi, antik tapınak ve büyük bir şelale bulunan vadide üstünlük kurmak için ormana girip savaş. Kara harekatı odaklı vadiye ulaşım oldukça kısıtlı. Bu nedenle, nehirdeki RHIB'ler ve ATV'ler gibi araçların hızlı ulaşım sağlamak için kullanılması çok önemli. Battlefield 4 oyuncuları, geliştirme sürecinde geribildirim sağlayarak, önerilerde bulunarak ve önemli geliştirme anketlerine oy vererek Operation Outbreak haritasının son halinin oluşturulmasına yardımcı oldular. Ormanda ilk kanı dökmeye hazır mısın?