Base One
Base One är ett bashanteringsstrategihanteringsspel med en RPG -twist. Efter att ett stort maskhål river sönder månen och orsakar naturkatastrofer utan motstycke skapar Earth Global Union "Solution" -utforskningsprogrammet för att utforska maskhålet för ett nytt hem. Som medlem i "Solution" -programmet är det upp till dig att expandera flottan, hitta värdefulla mineraler och nya planeter att bo i - och kanske till och med rädda jorden från ekologisk förstörelse! * Ta kommandot över EGU -flottan av rymdstationer som ligger i outforskade hörn av rymden. * Välj ett brett utbud av besättningsmedlemmar med sina egna unika förmåner, egenskaper och egenskaper för att bäst hantera specifika uppgifter på rymdstationerna. * Övervaka rymdstationsnätverkets gemensamma resurser - kraft, värme, syre och vattenförsörjning. Att jonglera med dessa ändliga tillbehör över varje station är avgörande för att överleva! * Uppgradera ditt artilleri för att göra ett snabbt arbete med vilken asteroid som än kommer dig. Håll rymdpirater på avstånd med den bästa militära expertis EGU kan erbjuda! Bygg din egen "Solution" -expedition, lyssna på de olika berättelserna som besättningen har för dig och utforska oupptäckta system. Ett anpassat spelläge ingår också för den mer erfarna spelaren som vill bygga sin egen kampanj med sina egna förutsättningar och uppdrag. "Lösningen" är i dina händer, kapten!