Biyom sistemi arızalı bir ARK'da uyanan oyuncular, "Aberration"da daha önce hiç olmadığı kadar egzotik yeni zorluklar ile yüzleşecekler. Aşırı radyoaktif güneş ışığı ve çevresel tehlikeler, atlayış tulumları, tırmanma teçhizatı, mağara yapıları ve çok daha fazlası ile olağanüstü yeni canlılar gizemli derinliklerde bekliyor. Ancak 'İsimsiz'e karşı dikkatli olun; ışıktan nefret etmek üzere evrimleşen acımasız, Element bulaşmış insansı canavarlar! Aberration'da oyuncular, ARK'ların en büyük sırlarını ortaya çıkaracak ve hayatta kalacak kadar güçlü ve akıllı olanlar geleceğin neler sakladığını keşfedecekler!