Alone in the Dark Prologue
Grace in the Dark är en stämningsfull spelbar teaser för den kommande nyversionen av Alone in the Dark – spelet som gav upphov till hela överlevnadsskräckgenren. Dercetos ägare, Jeremy Hartwood, har betett sig konstigt på sistone. Han ber Grace om en liten tjänst – att leverera ett brev till brorsdottern Emily Hartwood. Hon verkar vara den enda som kan förstå de utomvärldsliga fasor som hemsöker Jeremys tankar. Grace ger sig av på ett kort men minnesvärt ärende genom en flygel av Derceto Manor som invaderats av en närvaro som tycks ha kommit från träskets mörka djup… Förbeställ det fullständiga spelet här.