Observera: Peninsula Corridor krävs, som ett separat köp, för att använda innehållet i detta tillägg. För att klara olika specialuppgifter har Caltrain ett par versatila EMD MP15DC-lokomotiv i sin tjänst som ursprungligen var verksamma på Southern Pacific. MP15DC är ett universallokomotiv med dieselväxeltågens traditionella ändhyttsdesign och är även utrustat för stambanetrafik med transportvagnar. MP15DC konstruerades av Electro-Motive (EMD) mellan 1974 och 1980. Loket är fyraxlat (B-B), har 1500 hk (1119 kW) och drivs av en generatorförsedd 12-cylindrig EMD-motor i 645-serien. Sammanlagt byggdes 351 MP15-lok. TSW MP15DC kommer klädd i Caltrains färgglada arbetsställ ger en fantastisk återskapelse av det utpräglade loket. Du får möjlighet att testa Caltrain MP15DC för fullt i ett flertal olika arbetsuppgifter!