Obs! Northeast Corridor New York (ingår i Train Sim World) krävs och måste köpas separat för att innehållet i detta tillägg ska kunna användas. På Amtraks terminalplatser använder man sig av växellok och bland dessa hittar vi det hedersvärda SW1000R. Det byggdes ursprungligen på 50-talet och gick under namnen SW9 och SW1200. Tio medlemmar av SW1000R-familjen förvärvades av Amtrak och byggdes om av NRE. SW1000R med sin kvicka dieselmotor på 1000 hästkrafter passar bra för växling och nu får du chansen att sätta dieselloket i arbete på New Yorks Sunnyside Yard! Metroliner-tågen byggdes på 60-talet och var i drift för Northeast Corridor under två årtionden för att senare få nytt liv när Amtrak konverterade 29 före detta Metroliner-lok till manövervagnar. Dessa används ofta i NEC:s Keystone-tjänst på rutten New York – Philadelphia – Harrisburg, vilket gör dem till ett utmärkt tillägg till TSW Northeast Corridor New York!