Ge dig ut på varierade passagerartjänster längs den natursköna Pfälzische Ludwigsbahn i Train Sim World 5! Pfälzische Ludwigsbahn består av 2 distinkta delar: mellan Mannheim och Neustadt dominerar raka och jämna spår, men strax därefter avbryts landskapet av en tät skog som markerar början på snäva kurvor och smala dalar, där rälsen gradvis fortsätter västerut mot Kaiserslautern. I Train Sim World 5 kan du bli förare eller konduktör ombord på DB:s passagerartjänster och utforska sevärdheterna längs denna pittoreska linje. Satt i början av 2010-talet, har rutten den nybyggda tredje spåret mellan Ludwigshafen och Limburgerhof, och har en högsta hastighet på 160 km/h. Använd BR 425 på Rhein-Neckar S-Bahn-tjänster, slingra dig längs rälsen i ICE 3M och pendla i den klassiska BR 111. Ett urval av tåg som ger en blandad upplevelse längs den natursköna Pfälzische Ludwigsbahn.