Det här tillägget är endast tillgängligt för spelare på Xbox Series X/S och PC. Observera: För en fullständig upplevelse rekommenderar vi Train Sim World 5: Antelope Valley Line som finns tillgänglig som ett separat köp. En nordamerikansk klassiker startar upp för trafik i södra Kalifornien när den ärevördiga och robusta F59PHR förstärker vagnlistan på Metrolinks Antelope Valley Line och San Bernardino Line! F59PH härstammar från godsloket GP59 och konstruerades på 1980-talet för att leverera ny passagerarutrustning. Med 3000 hästkrafter och huvudkraft var F59PH ett av de främsta loken och kunde hantera hektiska tidtabeller. Metrolink beställde en flotta på 1990-talet för att köra över sitt vidsträckta kaliforniska nätverk. Åren har gått och tekniken likaså, men trots att det finns två nyare dieseltyper i trafik idag lever F59PH kvar som F59PHR – en ombyggd variant som uppfyller moderna utsläppskrav.