Det här tillägget är endast tillgängligt för spelare på Xbox Series X/S och PC. Från den komplexa Frankfurt Hbf avgår du västerut mot Wiesbaden längs 3 olika linjer - S1, S8 & S9 - och håller staden i rörelse i den moderna DB BR 430. S-Bahn Rhein-Main kom till i slutet av 1970-talet, då olika rutter från Frankfurt sammanfördes till ett enda nätverk. En förbindelse till Frankfurt Airport har också byggts och lagts till i nätverket. Med tiden har många tillägg och ändringar gjorts i nätverket för att möta den ökande efterfrågan. Under 2018 införde flera linjer nattrafik, vilket innebär att de erbjuder service dygnet runt till och från det livliga Frankfurt. I Train Sim World 5 kan du köra S1 från Frankfurt och längs norra sidan av floden Main eller ta S8 och S9 via flygplatsen på korsande vägar längs Rhen, innan du anländer till historiska Wiesbaden Hbf. Kör den moderna DB BR 430 på de många hundra turer som håller pendlarna i Hessen i rörelse.