Croeso i Gymru! (Välkommen till Wales!) Kliv ombord på ikoniska Sprinter-enheter och ta dig fram genom Cardiffs stadsnät i Train Sim Worlds första walesiska linje. Bedriv tjänster för Transport for Wales i ett urbant järnvägsnät. Cardiffs moderna järnvägsnät beror på kolbrytningen som krävde järnvägslinjer genom dalarna och många linjer utgick från den blivande walesiska huvudstaden och länkade ner till hamnarna. Med tiden och en växande befolkning blev järnvägen alltmer inriktad på passagerartrafik, och i dag är stadsområdet känt som “Valleys & Cardiff Local Routes” – ett stadsnät av linjer som drivs av Transport for Wales. I Train Sim World 5 kan du köra genom Cardiffs stadsområde i motorvagnarna Class 153 och 150 och återskapa de sista åren av skramlig dieseldrift. Med täta stopp och många ändhållplatser kan du uppleva den unika walesiska känslan i TSW:s allra första walesiska linje.