Välkommen till en unik jaktupplevelse. Spektakulära Sundarpatan Nepal Hunting Reserve väntar på dig. Här går skönhet och utforskning hand i hand, men om du även gillar utmaningar är det här jaktmarken för dig. Förbättra din jaktupplevelse Upptäck ett stort utbud av vilda djur, varav vissa bara finns här. Den sällsynta och imponerande barasingahjorten, den vackra snöleoparden och den väldiga tahren – lokalt känd som ”den stora” – är bara några av de 13 arterna här du inte vill missa. När man befinner sig i låglandet är det viktigt att vara på sin vakt. Här lever den skygga och svårfångade bengaliska tigern, som verkligen sätter din överlevnadsförmåga på prov. Ofta försöker den förfölja och lägga sig i bakhåll för alla som kommer in på dess territorium, vilket gör att utmaningen blir ganska lättsammanfattad: jaga eller bli jagad… Gå bortom unika gränser Ta chansen att jaga där livet existerar på marginalen. Jaga på hög höjd i den snötäckta och svåra bergsregionen, utforska de ikoniska rhododendronskogarna i de mellanhöga bergen eller trotsa de övervuxna salträdskogarna som solar sig i det tropiska klimatet på låglandet. Mångfald och variation är ständigt närvarande i hela Sundarpatan. Platsens enorma utsträckning garanterar en utmaning för de mest erfarna jägarna. Följ med på en resa av kulturell utforskning och utbildning Sundarpatan ger dig den perfekta möjligheten att upptäcka den nepalesiska naturens rikedom. I samarbete med lokala experter och naturvårdare får du visa upp din jaktexpertis. Genom uppdragsmål som inte rör jakt, till exempel jordbruk, fotografering och reparationer, får du hjälpa till att stödja och utveckla reservatet. Jaga med det historiska Gandhare Rifle-vapnet Gandhare Rifle är ett bakladdat vapen från slutet av 1800-talet – ett bevis på nepalesisk innovation, både inom det militära och jakt, och symbolen för ett viktigt kapitel i Nepals historia. Använd det här handgjorda, högkalibriga geväret med enkelskott när det behövs som mest.