Space Adventure Cobra - The Awakening
UPPLEV ETT SPÄNNANDE OCH ACTIONFYLLT PLATTFORMSSPEL MED EN IKONISK ÄVENTYRARES UNIKA FÖRMÅGOR Spela som rymdpiraten Cobra i ett actionfyllt plattformsspel. Tillsammans med din lojala partner Lady Armaroid och utrustad med din ikoniska psychogun måste du lösa ett mysterium som kan utgöra ett hot för hela universum. Färdas från planet till planet för att rädda tre gåtfulla systrar, vars öde är knutet till en fantastisk skatt, en skatt som det fruktade Space Pirate Guild är ute efter. Du behöver vara listig när du använder Cobras vapen och manicker för att besegra dina fiender och klara nivåerna. Dessa är fulla av hinder och fällor och det blir inte enkelt för vår rymdbandit. EN KORSNING MELLAN ACTION- OCH PLATTFORMSSPEL Besök en mängd olika exotiska planeter genom nivåer fyllda av fällor som sätter dina färdigheter på prov. Med hjälp av Cobras övermänskliga förmågor måste du konstant springa, hoppa och klättra. Du måste använda alla medel som står till ditt förfogande för att slå ut dina fiender. UTRUSTAD TILL TÄNDERNA Bemästra Cobras ikoniska vapen, som hans grymma Psychogun och Colt Python 77, för att förgöra motståndarna som förföljer dig, men även hans berömda manicker som cigarren och änterhaken. Du kommer att behöva hela din arsenal för att besegra de mäktiga bossarna som står i din väg. SPEL FÖR EN ELLER FLERA SPELARE Utforska storyläget genom att välja bland tre svårighetsgrader. Detta ger genrens veteraner en utmaning värdig deras skicklighet, medan de som vill ha det mindre svårt kan njuta av storyn. Du kan även försöka undkomma dina fiender i kooperativt spel för två spelare. EN SPÄNNANDE SCI-FI-VÄRLD Upplev denna fantastiska rymdoperavärld när du ger dig ut på ditt äventyr som en beryktad och karismatisk hjälte. På denna episka färd kommer du att stöta på färgstarka karaktärer, som de Kungliga Systrarna och den fruktade Crystal Bowie – Cobras nemesis. EN TROGEN VERSION Space Adventure Cobra – The Awakening är den första videospelsversionen av Cobra på moderna plattformar. Den täcker de 12 första avsnitten av den berömda animeserien och förblir dess anda trogen med sina inslag av djärvhet och humor som gjorde den så speciell.