Besegra de mäktigaste grekiska gudarna, barn av Zeus, och ta din rättmätiga plast på Olympen! Lär dig att klyva himlen med blixtar och täcka jorden i ett eldhav. Frammana hjältar som kan hjälpa ditt folk och farsoter som förintar fienden. Spela den fantastiska andra ""gudsimulatorn"" från skaparna av Black & White och visa att du har det som krävs för att stå bredvid de gudomliga. Utvalt innehåll Använd dussintals med gudomliga krafter. Populous 2 ger dig ännu fler otroliga förmågor. Du kan kontrollera jorden, vinden, vattnet, floran och –viktigast av allt – folket. Skydda dina boplatser med träsk, skapa farliga virvelvindar eller låt en vacker skog växa upp bredvid fiendens bas ... Och tänd sedan eld på den. Frammana de gamla hjältarna. Odysseus, Herakles, Perséus med flera väntar på dina order, och de har alla unika förmågor. Ta dem under ditt beskydd och använd deras styrkor väl för att vinna. Erövra en enorm värld. Med tusen kartor att erövra kommer du sättas på prov gång efter annan. Besegra fienden på varje karta (eller hoppa över några om du vinner enkelt) och nå det gudomliga slutet som väntar dig.