Of Bird and Cage
Upplev metalmusikens överväldigade kraft på ett helt nytt sätt. Medverkar gör band andra en tidigare medlem i Guns N' Roses och medlemmar i Epica och Within Temptation! Musiken är skriven av Arnold Nesis. Spela ett mörkt och annorlunda spel som är skapat med musiken i åtanke. Låt den symfoniska metalmusiken leda dig genom en två timmar lång berättelse om trauma, våld och galenskap med inspiration från Skönheten och odjuret. Du spelar som den 25-åriga narkomanen Gitta Barbot som vill fly från Bres Lupus och ett fysiskt och psykiskt fängelse. Fatta snabba beslut som får ödesdigra konsekvenser och se hur dina handlingar öppnar nya dörrar samtidigt som du kämpar med din mentala hälsa. Medverkande: Kobra Paige (Kobra and the Lotus) Davidavi 'Vidi' Dolev (Gunned Down Horses) Ron "Bumblefoot" Thal (tidigare medlem i Guns N’ Roses) Rob van der Loo (Epica) Ruud Jolie (Within Temptation) Danny Worsnop (Asking Alexandria) Casey Grillo (ex-Kamelot) Rocky Gray (ex-Evanescence) Mike Lepond (Symphony X) Tina Guo Snowy Shaw (ex-King Diamond, ex-Therion)