Denna konstbok beskriver skapandet av KARMA: The Dark World, samt berättar om Pollard Studio och hur det lilla indieteamet från Kina lyckades ta konst från konceptskisser hela vägen till ett färdigt spel. Den här konstboken består av: – 138 sidor – Konceptkonst och aldrig tidigare visade prototyputkast av spelets rollfigurer, fiender och miljöer – Anteckningar från utvecklarna om hur de kom på idéerna till allt i spelet och om deras iterativa designprocess. – Genomgång av berättelsen och händelserna som inträffar i spelet. – Affischer och produktdesign som visas i spelet – Ytterligare konstverk baserade på händelserna i spelet.