Hunt: Showdown 1896 - The Researcher
Detta DLC innehåller en jägare: – The Researcher (jägare) – The Researcher (avatar) Harold Black's Journal, en samling av anatomiska skisser, vetenskapliga observationer och psykologiska utvärderingar, utgör det mesta av vad AHA vet om sin fiende. Svart fick lite framgång förrän senare i livet, när en chansuppgift skickade den spiralande ner en annan väg. Hans hodgepodge utbildning, förvärvad på många samhällsskikt, gav honom den unika förmågan att se förbindelser som ingen annan kunde, och se anledning där andra bara såg galenskap.