Hunt: Showdown 1896 - The Last Laugh
Detta DLC innehåller en jägare, två vapen och en förbrukningsartikel: – The Hyena (jägare) – Lion’s Roar (Centennial) – Banner Shot (Pax Trueshot) – Warm Embrace (Concertina Bomb) Harlan Grant var en storviltsjägare som fällde alla typer av farliga byten som världen hade att erbjuda, och var lika beundrad som han var fruktad. Mycket av rädslan kom från det husdjur han valt: en morrande, fläckig hyena vid namn Cackle som Grant behandlade som en huskatt och som endast visade tillgivenhet mot Grant. Det var bara Grant som kunde kontrollera besten, och de var oskiljaktiga. När en guide sade till Grant att han hade dödat varenda djur som var värt att jaga, lade han sina vapen på hyllan – tillfälligt – och anslöt sig till The Murder Circus. Han och Cackle var showens stjärnor, åtminstone fram tills att ringmästren tog in HelioStenen. Det dröjde inte länge förrän rankor av dess kraft sträckte sig överallt och korrumperade allt de rörde. Grant stod emot dess inflytande, men Cackle hade inte samma tur. Med fasa bevittnade storviltsjägaren hur hans följeslagare långsamt förvandlades till något så motbjudande att han var tvungen fatta beslutet att fälla Cackle. Han plockade återigen upp sina vapen. Med tårar i ögonen kramade han om avtryckaren och gick sin väg. Sedan dess har han stått emot alla försök att rekrytera honom till att slåss mot The Murder Circus jämte Post Malone, eftersom han klandrade honom för Cackles död. Men det innebär inte att han inte kommer att jaga cirkusen – eller HelioStenen.