I hjärtat av Peru, omgivet av Amazonas regnskogar, ligger Laguna Iquitos. Den här avlägsna sjön är hem för två nya arter av fisk - påfågelabborre och vargfisk, samt monster arapaima, rödsvansad havsmal och svart pacu. Smala kanaler som är grunda med vegetation där en traditionell båt inte tar sig fram betyder att ‘Haichou Explorer’ kajaken som kommer med paket är nödvändig för att upptäcka. Den vackra påfågelabborren kämpar hårdare än alla andra abborrar och kan hittas till 10,4kg. Vargfisken har ett skräckinjagande utseende och kan bli 17,2 kg med stora rakbladsvassa tänder som gör att du behöver stark utrustning. Fånga Arapaima som kan bli enorma 204 kg, rödsvansad mal upp till 55 kg, och svart pacu upp till 31,7 kg. Laguna Iquitos har också nya 25 troféfiskar och 3 karriärhändelser att bemästra. Med 600 hektar sjö att fiska från vatten eller kustlinjen kommer du att behöva utnyttja alla av dina kunskaper, vattenkraft och utrustning för att upptäcka vad fiskeplats har att erbjuda.