Europa Universalis IV: Japan History Lessons
Lär dig mer om det moderna Japan i detta paket med föreläsningar av Isaac Meyer, värd för den populära podcasten History of Japan. Denna samling innehåller 35 lektioner om viktiga ögonblick och symboler i Japans historia under tiden då Europa Universalis IV utspelar sig. Dessa lektioner är tillgängliga i spelets musikspelare och är en jättebra början om du vill lära dig mer om världen i Europa Universalis IV, som äger rum i en tid då Japan gick från en samling daimyo i fejd till en enad nation under en enda krigsherre. Föreläsningarna inkluderar ämnen som historien bakom den tidens stora japanska klaner, viktiga datum i Japans utveckling, Japans nationalsymboler och monument, samt Japans diplomatiska historia under tidseran.