Crusader Kings III: Royal Court
Det finns bara ett äkta centrum för makt och prestige: det kungliga hovet. Stig in i din helt egna uppslukande tronsal med Crusader Kings: Royal Court, och gör dig redo att imponera på vasaller och hovfolk genom att visa upp din prakt och dina skatter. Se på när besökare visar vördnad eller dina familjemedlemmar bråkar medan du avkunnar domar vid kungliga audienser och stärker den viktiga länken mellan ditt folk och ditt rike. I Crusader Kings: Royal Court kan du beställa stora konstverk av genialiska hantverkare. Imponera på dina rivaler med storslagenheten hos ditt hov och få dem att häpna över din adelsätts släktklenoder och reliker. Ett förbättrat kultursystem gör det möjligt att leda ditt folk till ny kulturell förståelse när de smälter samman eller splittras, omfamnar sitt arv, lär sig språk eller förvärvar nya traditioner. Visa upp ditt kungliga hov ● Som kung eller kejsare kan du se ditt eget tronrum få liv med det stora utbudet av drama och intriger som ditt hov har att erbjuda. Stig in i ett fullständigt förverkligat rum i 3D som finns tillgängligt i fyra olika kulturella visuella stilar, och fyll det med regalier och prakt. ● Avkunna hårda eller milda domar för dem som söker medling. Håll hov och se på när ditt hovfolk skapar intriger och tävlar om din uppmärksamhet. ● Utmana din största rival med ditt hovs storslagenhet, eller misslyckas med att imponera på dem och bli tvingad att utstå de sorgliga diplomatiska konsekvenserna av din dåliga smak. En sann skatt ● Visa upp dina utsökta reliker eller fokusera på din adelsätts historia med släktklenoder. Det finns en hel uppsjö nya artefakter att beskåda nu när serien återgår till förrådssystemet. ● Talangfulla hantverkare, allt från juvelerare till vävare, kan anlitas till specialprojekt för att ge din domän ännu fler unika föremål. ● Beställ stora konstverk eller vinn artefakter i strid. Men var försiktig, för du kan förlora dem lika lätt i en misslyckad duell eller genom en komplott från en rival. Kulturen och folket ● Ta del av ett rejält omarbetat kultursystem. Nya stora kulturella traditioner möjliggör stora förändringar i din spelstil, från att välja rätt fördelar till terrängen i ditt rike och nya bonusar till militären. Avgör ditt arv genom kulturpelare eller låt dina undersåtar lära sig nya språk. ● Skapa en dynamisk smältdegel genom den nya funktionen Hybridisation, där du kan blanda egenskaperna hos ditt folk till en unik kulturell sammansättning. Bli en stor erövrare bland beduinerna, som smälter samman med nyligen kuvade folk, eller följ den äventyrliga nordiska ledaren som omfamnar de lokala sederna på Sri Lanka. ● Bevittna kulturens utveckling i ditt rike med den nya funktionen Divergence, för att med tiden omvandla en enskild kulturell gren till flera mindre subkulturer. Forma den som du vill eller så frön som sakta leder till förändring, och se på när en monolitisk kultur utvecklas till en samling av flera olika folk.