Beyond a Steel Sky
Beyond a Steel Sky, som är regisserad av Charles Cecil (skaparen av serien Broken Sword) och sublimerad av en konstnärlig ledning under Dave Gibbons (legendarisk designer av Watchmen), är ingen mindre än den efterlängtade uppföljaren till den stora kultklassikern Beneath a Steel Sky. Du spelar som Robert Foster ... och när ett barn kidnappas i ett brutalt övergrepp, svär du att du ska föra tillbaka dem helskinnade. Men för att slutföra undersökningen måste du lämna ditt samhälle djupt inne i en torr öken och våga resa till Union City, en av de sista megastäderna i en värld av eld och blod, som plågas av mordiska krig och en politisk kris. Detta gigantiska stadsområde är befäst och ogenomträngligt och är en utopi där folket verkar leva lyckligt under en välvillig AI-regims kontroll och noggranna övervakning. Men man ska aldrig lita på det som syns på ytan ... Beyond a Steel Sky är en smart blandning av tragedi, humor och cyberpunk, som kastar dig in i hjärtat av en berättande arkitektur formad av spännande pussel som blåser liv och energi i en dynamisk värld som utvecklas och reagerar efter dina handlingar.