Unexplored 2: The Wayfarer's Legacy
Unexplored 2 tworzy ogromny, barwny świat fantasy, który tylko czeka na odkrycie. Tytuł stosuje nowatorskie podejście do konwencji permanentnej śmierci: gdy Twoja postać umrze, świat może pozostać niezmieniony. To ambitna, osadzona w proceduralnie generowanym świecie gra RPG akcji, w której nie uświadczysz grindowania, PD czy złota. Zamiast tego gra skupia się na fabule kształtowanej przez Twoje wybory i ich konsekwencje. Jako tytułowy „Wayfarer” (Wędrowiec) bierzesz na siebie zadanie zniszczenia Laski Yendora (Staff of Yendor), dla którego będziesz musiał przemierzyć wygenerowany dla siebie świat. W trakcie podróży natrafisz na plemiona, napotkasz magiczne stworzenia oraz przemierzysz starożytne ruiny, aby odkryć mityczną broń i historyczne przedmioty. Gra jest wymagająca, więc będziesz często umierać. Być może podejmiesz złą decyzję, weźmiesz na siebie o jedno wrogie Ci stworzenie za dużo lub zapomnisz zaopatrzyć się w pożywienie przed wyruszeniem na pustynię. Niezależnie od powodu, gdy Twoja postać umiera — znika na zawsze. Żadnego automatycznego zapisywania gry ani szybkiego wczytywania. Możesz jednak zdecydować się na kontynuację swoich przygód z nową postacią w tym samym świecie, kilka lat później. Twoja nowa postać doświadczy rezultatów decyzji, których dokonał Twój poprzedni poszukiwacz przygód. Możesz zostawić przedmioty w bezpiecznym miejscu, gdzie będą czekać, aż Twój kolejny Wędrowiec je podniesie i z nich skorzysta. Możesz spróbować kontynuować swoje zadanie, by zniszczyć Laskę Yendora przy użyciu kolejnych Wędrowców w tym samym świecie. Jeśli jednak umrzesz podczas swojej finałowej misji, Twój świat dobiegnie końca. Na zawsze. Upewnij się więc, że dokonałeś(-aś) odpowiednich przygotowań i że wiesz wszystko o ostatniej i najniebezpieczniejszej ze wszystkich części Twojej przygody. Gdy polegniesz, ten świat zniknie na zawsze. Pozostanie Ci już tylko wygenerować zupełnie nowy świat — z zupełnie nową historią — i rozpocząć swoje zadanie od nowa.