The Legacy of Griselda
Dziedzictwo Griseldy opowiada historię młodej kobiety, która odmawia pozwolenia, by tragedia ją zdefiniowała. Po tym, jak jej ojciec zostaje zabity przez brutalnego wroga, Griselda wyrusza do świata, który od dawna gnije w ciemności. Nie jest wybrańcem. Nie jest legendą. Jest kimś, kogo doprowadzono do granic — i kto postanawia walczyć. Ta przygoda prowadzi przez upiorne, zapomniane miejsca, gdzie każdy dźwięk wydaje się bliski, a każdy cień zdaje się żyć. Griselda stawia czoła istotom ukształtowanym przez rozkład świata oraz wojownikom, którzy nie pozwolą jej przejść bez walki. Walka jest bezpośrednia i satysfakcjonująca, oparta na ciężkich, ostrych ciosach mieczami i toporami, z wyraźnym poczuciem masy przy każdym trafieniu. Wraz z rozwojem bohaterki rośnie także energia i styl jej ataków, pozostawiających świetliste smugi w powietrzu. Duża część historii opowiadana jest z perspektywy samej Griseldy — jej myśli, wątpliwości i momenty, gdy zmusza się do stania prosto, nawet gdy chce się załamać. Przed wielkimi starciami te ciche chwile ukazują człowieka skrytego za ostrzem. Atmosfera silnie czerpie z mrocznego fantasy i powoli narastającego napięcia, wspieranego przez ponurą, nastrojową muzykę. Dziedzictwo Griseldy to ostatecznie opowieść o wytrwałości — o odnajdywaniu czegoś wartego walki w świecie, który próbuje pochłonąć światło. To osobista, ponura historia, należąca do Griseldy.