Od 300 lat Rena włada Dahną, grabiąc zasoby planety i odzierając jej mieszkańców z godności i wolności. Nasza opowieść zaczyna się, kiedy dwoje ludzi, urodzonych na różnych planetach, zamierza odmienić swój los i stworzyć nową przyszłość. Tales of Arise to zróżnicowana obsada postaci, intuicyjny i satysfakcjonujący system walki oraz ciekawa fabuła zatopiona w bujnym świecie, o który warto walczyć. Wszystko to składa się na grę JRPG najwyższej klasy.