Apocalypse to pełnoprawne rozszerzenie, stwarzające wszystkim graczom nowe możliwości prowadzenia kosmicznej wojny o charakterze zarówno obronnym, jak i zaczepnym. Wykorzystaj dewastującą moc uzbrojenia mogącego unicestwiać całe planety, walcz z kosmicznymi piratami lub zasil ich szeregi. Masz też kilka nieco mniej brutalnych opcji działania – spróbuj je odkryć. Cechy gry: TO NIE JEST KSIĘŻYC – sięgnij po „Kolosa”, prawdziwego pogromcę planet: budzące grozę osiągnięcie technologii militarnej zdolne unicestwiać całe światy. ALL YOUR BASE ARE BELONG TO YOU – poprowadź flotylle z olbrzymimi okrętami kosmicznymi typu „Tytan” i zabezpiecz kluczowe systemy imperium za pomocą infrastruktury orbitalnej, która każdego porazi skalą. Zmień swój świat macierzysty w niezdobytą gwiezdną fortecę. PIRACI Z KONSTELACJI – strzeż się maruderów, czyli kosmicznych nomadów, którzy łupią gwiezdne imperia z zasobów. Zatrudniaj ich w charakterze najemników, ale nie pozwól, by zjednoczyli siły przeciw tobie! WARIANTY POKOJOWE – sięgaj po nowe korzyści z rozwoju i ustroje, a także ambicje jedności udostępniające dotychczas nieznane sposoby wykorzystywania jedności i modyfikowanie ścieżek rozwoju.