Wyrusz na przygodę na wyspy Northstar Islands w zupełnie nowej wersji przyprawiających o zawrót głowy klasycznych platformowych przygód Sonica 2D. Graj jako Sonic, Tails, Knuckles lub Amy i opanuj nieznane dotąd szmaragdowe moce, które pozwolą ci dynamicznie się przemieszczać i atakować jak nigdy wcześniej. Przemierzaj cudowne, nieodkryte jeszcze krainy w pojedynkę lub maksymalnie z trojgiem innych graczy i zatrzymaj Dr. Eggmana, Fanga oraz tajemniczego nowego wroga, zanim przemienią zamieszkujące wyspy olbrzymie zwierzęta w badniki! – Klasyk w nowym wydaniu: szybka, dwuwymiarowa platformowa akcja, którą wszyscy znamy i kochamy, z nową grafiką 3D, nowymi mocami i zdolnościami, nową scenerią i nowymi sposobami gry! Nie znasz jeszcze klasycznego Sonica w takiej postaci! – Wciel się w swoich ulubionych bohaterów – Sonica, Tailsa, Knucklesa lub Amy – i wykorzystaj ich wyjątkowe zdolności podczas przemierzania wysp Northstar Islands. Pomóż im powstrzymać Dr. Eggmana, który połączył siły z dawnym wrogiem, Fangiem, oraz tajemniczym nowym opancerzonym przeciwnikiem. – Opanuj moc Szmaragdów Chaosu: klonuj się, pływaj w górę wodospadów, zmieniaj postać i nie tylko. – W grupie raźniej: po raz pierwszy możesz przejść całą kampanię w grze Sonic z trzema innymi graczami w lokalnym trybie współpracy dla maks. 4 graczy – z opcją dołączania i opuszczania rozgrywki w dowolnej chwili! – Rzucaj wyzwania graczom z całego świata: rywalizuj na miejscu lub przez internet z nawet ośmioma graczami w nowym trybie bitwy!