Rozwiązuj zagadki, aby dostarczać pocztę w utopijnym atompunkowym świecie. „Pnevmo-Capsula” to rekreacyjna gra przygodowa. Przeniesiesz się do alternatywnego, utopijnego, atompunkowego świata jako mały wózek dostarczający pocztę. Wydaje się, że czas zatrzymał się tu na latach 1930–1960. Miasto jest połączone jednym systemem szyn, torów i rur. Najmniejszą częścią tego dziwacznego systemu jest poczta mechaniczna. Poczta jest tutaj dostarczana wózkami na małych szynach, a Ty odgrywasz rolę jednego z tych wózków. W drodze do celu napotkasz przeszkody, bariery, rozmaite łamigłówki, ślepe zaułki i labirynty. W miarę postępów gracz natknie się na skrajnie dziwaczne przestrzenie życiowe — zagadki: zrobiona z podkładów „budka dozorcy” na słupie energetycznym; pPlatforma powietrzna” z domkami na wysokości; „chata artysty” zamocowana bezpośrednio na linii energetycznej! Przy całej dzikości pomysłów gracz na intuicyjnym poziomie rozumie przeznaczenie obiektów i ich funkcjonalność.