Frostpunk
MIASTO MUSI PRZETRWAĆ Frostpunk oferuje graczom złożone strategiczne wyzwania oraz bogatą fabułę osadzoną w realiach alternatywnej wersji XIX-wiecznej rewolucji przemysłowej. Historia gry opowiada o tym, jak nasza planeta w tajemniczy sposób zamarza, przynosząc koniec cywilizacji, jaką znamy i zmuszając ludzkość do dramatycznego wyścigu w celu przystosowania się do nowych warunków. Jako przywódca prawdopodobnie ostatniej cywilizowanej społeczności na naszej planecie, musisz zbudować miasto, w którym zamieszkają ocalali, wynaleźć nowe technologie, odkryć zamarznięte pustkowia, a także, co najważniejsze, zarządzać swoją społecznością tak, aby była w stanie przetrwać w nowym, bezlitosnym świecie. Niezależnie od tego, czy jesteś oświeconym władcą, czy też tyranem, który trzyma poddanych w żelaznym uścisku, niebawem odkryjesz, że podejmowanie decyzji w skutym lodem świecie nie jest wcale łatwe. Cena sprawowania rządów nad ludźmi jest bowiem równie wysoka, jak ciężar odpowiedzialności, którą czujesz za ich los. KSZTAŁTUJ SWOJĄ SPOŁECZNOŚĆ Ustanawiaj prawa, które uregulują życie stale rosnącej populacji. Decyduj o tym, jak będą wyglądać praca, opieka medyczna, produkcja żywności oraz inne aspekty codzienności. Dbaj o nadzieję i zadowolenie mieszkańców – morale społeczeństwa odgrywa w walce o przetrwanie równie ważną rolę jak podstawowe środki do życia. Jeśli znajdziesz się w punkcie zwrotnym, nie obawiaj się zdecydowanych decyzji. Zamierzasz rządzić twardą ręką… czy pokazać ludziom ścieżkę miłosierdzia i wiary? Działaj radykalnie lub walcz o utrzymanie równowagi. Niektóre decyzje mogą Ci się wydać błahe, ale wszystkie składają się na całokształt Twoich działań i często przynoszą nieoczekiwane rezultaty. Pamiętaj o tym, kiedy przyjdzie Ci zadecydować o losie zafrasowanego mieszkańca lub pertraktować z nowo powstałą frakcją. Ludzie pokładają w Tobie wiarę, ale ich oddanie ma granice. EKSPLORUJ I ODKRYWAJ Postęp to jeden z warunków przetrwania. Poświęcaj uwagę bieżącym wydarzeniom, ale nie zapominaj przy tym, jak ważne są długoterminowe plany oraz inwestowanie w rozwój technologii. Podejmij wyzwanie i spróbuj stworzyć rozbudowaną infrastrukturę, w której znajdą zastosowanie rozmaite cuda techniki — takie jak samozasilane automatony czy statki powietrzne. Wszystko zależy od Twoich zdolności przywódczych i umiejętnego zarządzania zasobami. Twoim domem jest Nowy Londyn, ale świat poza jego granicami może Cię niejednym zaskoczyć. Ekspedycje wiążą się z wielkim ryzykiem, ale mogą zaowocować pozyskaniem cennych zasobów i informacji oraz wzrostem populacji. Podczas wypraw niejednokrotnie natkniesz się na ludzi, których los będzie zależał wyłącznie od Ciebie.