Darksiders Genesis
Od zarania dziejów RADA utrzymywała równowagę w istnieniu życia. Wypełniający ich rozkazy jeźdzcy Apokalipsy, Nefilimowie (potężne istoty zrodzone z nienaturalnego przymierza aniołów i demonów), przysięgli służyć Radzie, otrzymując niesamowite moce. Jednakże moce te zostały okupione ogromnym kosztem: jeźdzcy dostali rozkazy użycia swojej nowej siły do zgładzenia reszty swoich pobratymców. Doprowadziło to do krwawej wojny w Edenie, w której jeźdzcy, wypełniając wolę Rady, zgładzili Nefilimów. Wciąż wstrząśnięci wydarzeniami w Edenie, WOJNA oraz WAŚŃ dostali nowe zadanie – LUCYFER, enigmatyczny i zwodniczy król demonów knuje spisek, by zmącić panującą równowagę, przyznając władzę i moce władcom demonów w Piekle. Wojna oraz WAŚŃ muszą dopaść tych władców, zebrać informacje i ostatecznie wywalczyć sobie drogę przez mroczny, demoniczny spisek, który grozi zaburzeniem równowagi na wieki i zniszczeniem wszelkiego istnienia.