CASSETTE BOY
Czy Księżyc istnieje, gdy nikt na niego nie patrzy? Einstein kiedyś zadał to słynne pytanie dotyczące mechaniki kwantowej. Ta gra czerpie z tej idei, przekształcając ją w tajemniczą grę RPG z elementami łamigłówek, w której świat istnieje tylko wtedy, gdy na niego patrzysz. Na pierwszy rzut oka Cassette Boy wygląda jak urocza przygodówka w stylu pixel art, ale pod powierzchnią kryje się coś znacznie bardziej złożonego. To, co wydaje się płaskim światem 2D, jest w rzeczywistości trójwymiarową przestrzenią. Obracając otoczenie, przesuwasz granice istnienia. To, co pojawia się w polu widzenia, staje się rzeczywiste, a to, co znika z oczu, rozpływa się w nicość. Aby rozwiązywać zagadki, musisz obracać i manipulować mapą, odkrywając ukryte ścieżki lub sprawić, by przeszkody znikły – poprzez prostą zmianę perspektywy. Wszystko, czego nie widzisz, zostaje wymazane z rzeczywistości. Ściana blokująca drogę może zniknąć, a tajemne przejście może się nagle pojawić. Ale to nie tylko gra logiczna. Będziesz zdobywać broń, walczyć z potworami i mierzyć się z potężnymi bossami, odkrywając sekrety tego dziwnego i kruchego świata. Każda walka i każda zagadka prowadzi cię głębiej w tajemnicę samego istnienia. Fabuła: „Księżyc zniknął. Uciekł, gdy odwróciłeś wzrok. A teraz świat zaczyna się rozpadać. Gdy odwracasz się, to, co najważniejsze, nurza się w nicości. Miej więc oczy otwarte. Chodź, poszukajmy Księżyca.” Przebudziwszy się w świecie pogrążonym w ciemności, podążasz jedynie za świecącą kulą. Ona szepcze ci słowa prawdy: to, czego nie widzisz, nie istnieje. Księżyc zniknął, ponieważ oderwałeś od niego swój wzrok — a bez niego świat się rozpada. To ty musisz go odnaleźć. Z tą wiedzą wyruszasz w podróż, w której obecność i nieobecność są tym samym. Aby przywrócić Księżyc, musisz nauczyć się panować nad samą naturą istnienia.