Whistleblower
W dodatku Whistleblower wcielamy się w Waylona Parka, programistę zatrudnionego przez korporację Murkoff, który na samym początku wydarzeń w grze Outlast dał cynk dziennikarzom na całym świecie – w tym również Milesowi – informując ich o tym, co dzieje się w placówce. Po spędzeniu dwóch tygodni w Mount Massive, w trakcie których nie mógł nawet kontaktować się z żoną i synem z uwagi na rygorystyczne przepisy bezpieczeństwa, Waylon całkowicie stracił zaufanie do kierujących się wyłącznie zyskiem naukowców oraz lekarzy, którzy przeprowadzali niebezpieczne i odrażające eksperymenty na swoich pacjentach. Współczucie wobec tych nieszczęśników było czynnikiem napędzającym gniew Waylona i właśnie ono zmotywowało go do ujawnienia brudnej prawdy o szpitalu Mount Massive. Dodatek Whistleblower opowiada nie tylko historię, któradoprowadziła do wydarzeń znanych z fabuły gry Outlast. Ujawnia on również wypadki mające miejsce po zakończeniu pierwszej gry, stanowiąc tym samym ostatni rozdział w historii Mount Massive Asylum.