Głęboko w nordyckiej dziczy młodzieniec imieniem Otto zmuszony jest uciec z domu po tym, jak szajka morderczych kłusowników zaczyna przeczesywać wioskę w poszukiwaniu mitycznej istoty, która podobno zamieszkuje las. Walcząc o życie, Otto przypadkowo napotyka i zaprzyjaźnia się z tym nieuchwytnym stworzeniem. Tak właśnie rozpoczyna się pełna niebezpieczeństw przygoda Trolla i Otto. Razem, ci nieprawdopodobni przyjaciele wyruszają w podróż przez zdradzieckie tereny najeżone przeciwnikami. Będąc rdzennymi mieszkańcami lasu, Troll i Otto muszą użyć wszystkich swoich zdolności, aby przekraść się, zaplanować i wywalczyć sobie drogę do domu. Las pełen jest zagadek, a praca zespołowa jest kluczem do przeżycia.