Uwaga: Aby skorzystać z zawartości tego dodatku, trzeba posiadać Long Island Rail Road, które nabywane jest osobno. Na końcu lat 60. i na początku lat 70. nowojorskie Long Island Rail Road (LIRR) zakupiło 770 EMU M1 zbudowanych przez Budd i General Electric. Te M1, ochrzczone jako Metropolitans, zostały natychmiast zaprzęgnięte do pracy na torach elektrycznych LIRR. Firma rozwijała się, a jej linie elektryczne były przedłużane, więc w latach 1984–1986 LIRR i MTA wrócili do firmy Budd, aby dokupić 174 podobnych EMU M3. Wagony LIRR M3 mierzyły 26 metrów długości i były zbudowane ze stali nierdzewnej. Działały na prąd stały dostarczany przez trzecią szynę LIRR i były napędzane silnikami trakcyjnymi o mocy 160 koni mechanicznych. Te wszechstronne EMU, budowane w 2-wagonowych „parach małżeńskich”, jeździły na trasach LIRR z prędkością nawet 129 km/h. Przejmij kontrolę nad EMU LIRR M3 – nowojorskimi klasykami kolei – w grze Train Sim World!