Uwaga: Aby móc wykorzystać zawartość tego dodatku, trzeba posiadać trasę Tees Valley Line, która jest nabywana osobno. Opracowana w latach 50. XX wieku lokomotywa English Electric Type 1, znana później jako BR Class 20, była pierwszym krokiem British Railways na drodze do wprowadzenia kolei spalinowych. W latach 1957–1968 wyprodukowano 228 jednostek. W odróżnieniu od nowszych lokomotyw Class 20 posiadała charakterystyczną budowę tendrzaka z jedną kabiną. Widoczność przy podróżowaniu w stronę dziobu szybko została uznana za problem, więc powszechnym widokiem stały się dwie Class 20 sprzęgnięte dziobami. Mimo że należą do najstarszych lokomotyw spalinowych, te tzw. „Choppers” (śmigłowce) pozostały w użyciu do dziś i zasłużyły sobie na miejsce w sercach entuzjastów. Teraz lokomotywa Type 1 ożywa w Train Sim World, gdzie podejmie się ciężkiej pracy na trasie Tees Valley Line!