The Dark Eye: Memoria
Dwie historie, dwie glówne postacie i jedna epicka wyprawa: w Memorii gracze podrózuja przez rózne okresy w czasie wcielajac sie w dwóch róznych bohaterów: Sadja, ksiezniczka z poludnia, która pragnie zostac bohaterka wojenna oraz Geron, lapacz ptaków, którego celem jest usuniecie klatwy nalozonej na jego przyjaciólke. Gra laczy w sobie zasady point & click z niepowtarzalnymi umiejetnosciami magicznymi. Sadja, ksiezniczka z poludnia ma niepowstrzymane pragnienie pozostania najwspanialsza bohaterka w historii — dolaczajac i zwyciezajac w najwiekszej z bitew jakie Aventuria kiedykolwiek widziala: Wojna magów toczaca sie w srodku niegoscinnej pustyni. Geron, lapacz ptaków zyje niemal 450 lat po wielkiej wojnie. Odwieczna milosc Gerona, Nuri, zostala przemieniona w kruka za sprawa zlej klatwy. Aby mogla odzyskac swoja ludzka postac, Geron bedzie potrzebowal pomocy tajemniczego kupca Fahi, dysponujacego magicznymi mocami. Jednak Fahi zgodzi sie pomóc Geronowi tylko wtedy, gdy ten rozwiaze zagadke, która Fahi widzial w swoich snach. Pogon za odpowiedziami szybko prowadzi do lancucha wydarzen, który laczy historie Sadji i Gerona, grozac przemienieniem czasu, w którym zyje Geron w ponure odbicie dawno zapomnianej przeszlosci. Memoria laczy w sobie walory klasycznej gry przygodowej z elementami Dark Eye, jednego z najbardziej udanych swiatów znanych fantastyce. Poprzez dodanie magicznych umiejetnosci oraz madrego gadajacego kija, zagadki gier przygodowych point & click zyskuja swój unikalny charakter. Przez ponad osiem rozdzialów, gracze kontroluja zarówno losy Sadji i Gerona, mimowolnie wspóldzialajacych ze soba na przestrzeni 500 lat. Kazdy rozdzial w Memorii oferuje bogata szate graficzna, epickie lokacje, porywajaca opowiesc kryminalna w swiecie fantasy oraz unikalny uklad zagadek, który w kazdym rozdziale jest zupelnie inny.