W Nemesis gracze mogą zadecydować o losie niestabilnej i naznaczonej podziałami galaktyki. Nemesis – które dodaje metody wywiadowcze i oferuje karierę opiekuna galaktycznego zmagającego się z zagrożeniem w końcowej fazie gry (możesz też obrać ścieżkę Zmory i STAĆ SIĘ zagrożeniem) – to najpotężniejsze narzędzia w dziejach Stellaris. Zawartość Nemesis: Zostań zagrożeniem: bądź ogniem, który trawi galaktykę i zagraża jej istnieniu. Jeśli reszta wszechświata nie powstrzyma cię na czas, zdobędziesz potęgę, która pochłonie cały kosmos! Opiekun galaktyczny: przekonaj galaktyczną społeczność, aby dała ci wyjątkowe narzędzia do walki z zagrożeniem. Gdy kryzys zostanie zażegnany, możesz zrzec się uzyskanych praw... Albo je zachować i wznieść na nich nowe imperium. Szpiegostwo: posłuż się nowymi narzędziami, aby lepiej poznać przeciwników (lub sojuszników). Wysyłaj emisariuszy z tajnymi misjami lub specjalistów na terytorium wroga. Nowy zestaw statków. Nowe utwory muzyczne.