Zawartość Expansion Pass Four to m.in.: Federations: pióro jest potężniejsze od miotacza plazmy. To rozszerzenie poświęcone kosmicznej społeczności i jej wewnętrznym rozgrywkom politycznym, oferujące nowe możliwości federacjom i instytucję wpływowego senatu galaktycznego. Osiągnij szczyt politycznych wpływów w galaktyce. Ancient Relics: odkryj ruiny upadłych cywilizacji w światach reliktach i poznaj ich dzieje. Odkopuj opuszczone miasta i badaj porzucone okręty w poszukiwaniu głęboko ukrytej prawdy. Gromadź potężne relikty i zrealizuj własne imperialne ambicje. Necroids: szereg portretów, ustrojów, zestawów statków i innych przedmiotów kosmetycznych dla graczy, którym niestraszne ani życie po śmierci, ani mroczna strona galaktyki. Nekroidzi to inteligentna rasa wierząca, że śmierć nie jest końcem, a jedynie początkiem wędrówki.