Quake II (original)
Wyprodukowany przez id Software w roku 1997 Quake II jest docenioną pierwszoosobową strzelanką i kontynuacją Quake’a, odchodzącą nieco od założeń oryginału i wprowadzającą całkiem nową fabułę i otoczenie science-fiction. Fabuła Ludzkość walczy ze Stroggami, wrogo nastawioną rasą obcych, planującą atak na Ziemię. Aby zapobiec inwazji, przeprowadza atak wyprzedzający na ojczyznę Stroggów. Najazd kończy się porażką, ale tobie udaje się przetrwać. Wrogów jest więcej i mają przewagę siły ognia, a ty musisz przebić się przez umocnione instalacje wojskowe i zniszczyć całą machinę wojenną wroga. Dopiero wtedy przekonasz się o losie ludzkości.