Hunt: Showdown - La Luz Mala
To DLC zawiera jednego legendarnego łowcę, dwie legendarne bronie oraz jedno legendarne narzędzie: - Luz Mala (łowca) - Del Ojo (Vetterli 71 Karabiner Deadeye) - Raíz Mala (pistolet łańcuchowy Caldwell Conversion) - Premio del Tonto (bomba gazowa). Jeźdźcy i pasterze na pastwiskach Patagonii wiedzą, że nie należy podążać za Luz Mala – błędnym światłem, migocącym nocami. Mądrzejsi ostrzegają ciekawskich przed zbaczaniem ku roztańczonej poświacie. Głupcy dają się jednak zwieść opowieściom, że Luz Mala prowadzi do bogactwa i skarbów. Gdy podatnym na ułudę zdarzy się zboczyć, najszczęśliwsi z nich znajdują pod światłami stare kości i rozbite garnki. Na resztę czeka śmierć. Błędne światła są najmocniejsze w dniach tęsknoty za dawno niewidzianym deszczem, gdy manierki świecą pustkami, a ziemia pęka i szuka tchu. Takiego dnia, lata temu, pewną dziewczynę wysłano po wodę. Zignorowała rady starszych i zboczyła ku światłom. Maszerowała aż do zmroku i dalej, aż się rozjaśniło. Całymi dniami błądziła po równinie, wysysając wilgoć z korzeni, dopóki pióropusz dymu nie skierował jej w stronę domu. U źródła dymu odnalazła tylko rzeź. Gdy pochowała rodzinę, na horyzoncie znów dojrzała światła i ruszyła w ich kierunku, w rozpaczy przemieszanej z nowo odkrytą pobożnością. Farmerzy, którzy dopuścili się masakry, także znali legendy o Luz Mala, ale się ich nie obawiali. Byli przekonani, że to zaledwie rodzaj naturalnego odblasku i nic więcej. Z biegiem lat ich włosy szarzały, a oni na widok świateł nabierali coraz więcej niepokoju – jakby światła odwzajemniały ich spojrzenia. Z czasem niepokój rozrastał się i przeradzał w czyste przerażenie. Gdy tylko światła się pojawiały, ktoś z ich szeregów ginął. Farmerzy zaczęli dawać wiarę opowieściom, jakoby światła były duchami niespokojnych zmarłych. Niektórzy za nimi pędzili, wyzywając je do walki. Inni uciekali, a z odmętów zaciemnionej równiny na ich drogi spoglądały kolejne światła. Dziewczyna spędziła zbyt wiele czasu jako duch w poświacie. Nie widziała już różnicy między samą sobą a Luz Mala. Choć dokonała swej zemsty, światła nadal ją prowadziły. Legenda o błędnych światłach niebawem się rozprzestrzeniła i w końcu groza Luz Mala miała zamigotać nawet nad rozlewiskiem.