HeXen II
Hexen II to połączenie mrocznej pierwszoosobowej strzelanki fantasy z grą RPG stworzone przez Raven Software i wydane przez id Software w 1997 roku. Stanowi trzecią część serii Heretic/Hexen i jest pełnym rozmachu zakończeniem trylogii Wężowych Jeźdźców. Fabuła Czterej jeźdźcy apokalipsy czyhają w mroku przed tobą. To Śmierć, Zaraza, Głód i Wojna. Są źródłem wszelkiego zła, ale ty masz gorsze zmartwienia. Ostatni z trzech Wężowych Jeźdźców – Eidolon – wciąż żyje. Jako rzucający zaklęcia nekromanta, nieuchwytny zabójca, wytrzymały krzyżowiec lub waleczny paladyn musisz pokonać mrocznych generałów i ich piekielne legiony, aby móc stanąć twarzą w twarz z arcywrogiem Eidolonem i spróbować zakończyć jego krwiożercze rządy. Pokojowe podejście z pewnością przypłacisz swoim życiem. Cechy gry – Wybierz jedną z czterech klas: paladyna, krzyżowca, zabójcę lub nekromantę. – Doświadcz modelowanego za pomocą wieloboków, najbardziej realistycznego i szczegółowego świata w 1997 roku generowanego przez silnik Quake Engine. – Posługuj się różnorodnymi zaklęciami, mocami i 32 nowymi rodzajami broni. – Zdobywaj doświadczenie i awansuj na kolejne poziomy, aby zadawać więcej obrażeń i odblokować umiejętności takie jak zwiększona szybkość, siła ognia i odległość skoku. – Walcz w czterech wypełnionych demonami światach inspirowanych średniowieczną Europą, starożytnym Egiptem, Mezoameryką i starożytnymi imperiami Greków i Rzymian. – Staw czoła złowrogim łucznikom, ognistym chochlikom, jaguarołakom, czaszkowym czarnoksiężnikom i wielu innym wrogom. – Graj we współpracy ze znajomymi lub walcz z nimi w krwawym deathmatchu. Gra umożliwia wspólną zabawę nawet 16 graczom w sieci LAN lub online.