Grief like a stray dog
„Smutek jak bezpański pies” to krótka interaktywna sztuka o młodej listonoszce w zżytej społeczności wiejskiej. Na zewnątrz szaleje II wojna światowa. Nadia ma trzynaście lat. Dostarcza gazety, listy. I zawiadomienia o śmierci poległych na froncie. Postać Nadii oparta jest na babci autora. Inspirowana opowieściami z dzieciństwa spędzonego w wiosce niedaleko Rżewa, nieopodal jednego z najbardziej brutalnych pól bitewnych frontu wschodniego. Większość wątków i historii pochodzi z wojennych wspomnień starszych krewnych i mieszkańców wsi; wiele listów jest autentycznych. Główne inspiracje wizualne gry to dziecięce rysunki, neoekspresjonizm, rosyjski lubok oraz radziecka ilustracja książkowa. „Smutek jak bezpański pies” to medytacja nad wojną, wspólnotą i ludzkim losem — część dokumentu, część rosyjskiej baśni ludowej. Cechy: - Powieść wizualna z elementami gry przygodowej. - Bogata i poruszająca historia oparta na wspomnieniach i rosyjskich ludowych opowieściach. - Autorskie grafiki 2D. - Niepokojąca i nietypowa ścieżka dźwiękowa. - Treściwe i autentyczne dialogi. - Czas trwania: 60–80 minut. - Wieś pełna barwnych postaci.