Europa Universalis IV: Res Publica
Res Publica to trzecie rozszerzenie cieszącej się wyjątkowym uznaniem gry strategicznej Europa Universalis IV, które wprowadza nowe, unikalne sposoby zarządzania narodem. Prezentowane rozszerzenie inicjuje nowy rodzaj rządów, oferuje nową grupę idei oraz zawiera nowe elementy rozgrywki dla republik i dyktatur. Res Publica oznacza bardziej zaawansowane zarządzanie i eksplorację: gracze rozbudowujący swoje handlowe imperia zyskują nowe możliwości osiągania rozmaitych korzyści. Przeżyj epokę wielkich odkryć w tej wspaniałej grze z pogranicza handlu, dyplomacji i wojskowości, za którą stoją mistrzowie strategii – Paradox Development Studio. Europa Universalis IV oddaje w Twoje ręce stery rządów nad wybranym narodem. Jeśli tylko zdołasz, stworzysz imperium, które będzie istnieć całe stulecia. Główne cechy: Nowy rodzaj rządów – dyktatura republikańska: W dyktaturze tradycja republikańska nie podlega stałemu wzrostowi. W toku swych rządów staniesz przed wyborem: poszerzyć władzę w zamian za malejącą rolę tradycji republikańskiej czy może ją wzmocnić kosztem ograniczenia własnej potęgi? Nowy system frakcji: Złożony z arystokratów, kupców oraz gildii. Wykorzystuj swoją potęgę, aby wywierać wpływ na poszczególne frakcje, po czym zgarnij należne Ci premie. Nowe wydarzenia wyborcze dla republik niderlandzkich: Zajścia dotyczące etatystów i oranżystów. Gdy rządzą etatyści, wybory odbywają się co 4 lata, a nowy władca jest wyłaniany spośród dwóch losowo wskazanych kandydatów. Oranżyści nie organizują żadnych wyborów do czasu śmierci panującego władcy. Nowe grupy idei: Nowa funkcja umożliwiająca bardziej zaawansowaną eksplorację.