Europa Universalis IV: El Dorado
El Dorado to piąte rozszerzenie Europa Universalis IV, które zwiastuje podboje, wyzwania i wyprawy eksploracyjne charakterystyczne dla epoki wielkich odkryć. Największą atrakcją tego dodatku jest Projektant Narodów umożliwiający dostosowanie nacji rozpoczynającej kampanię do potrzeb gracza. W efekcie znana z nieskończonej ilości wariantów rozgrywka EU4 zyskuje jeszcze więcej wariacji. Poświęcone Ameryce Środkowej i Południowej rozszerzenie wprowadza do gry nowe religie, zaś zawarte w nim nieodkryte obszary obfitują w wyzwania i ważkie wybory godne króla lub zdobywcy. Aztecy muszą podbić równiny Meksyku i zadbać o odpowiednią liczbę wasali, aby móc zadowolić ofiarami swych gniewnych bogów. Celem Europejczyków jest eksploracja amazońskiej dżungli w poszukiwaniu legendarnych miast i magicznych źródeł sprzed wieków. Niezależnie od wybranej przez Ciebie drogi El Dorado to prawdziwie złoty dodatek do Twojej kolekcji Europa Universalis IV. Główne cechy: Rozbudowany Projektant Narodów oferuje nowe możliwości na początku rozgrywki, w tym idee narodowe i niestandardowych monarchów. Poznaj nowe religie (Nahuatl, Inti i wierzenia Majów) z charakterystycznym kultem słońca i krwawymi ofiarami. Wyślij konkwistadorów na poszukiwania Siedmiu Złotych Miast i zlecaj misje eksploracyjne dookoła globu. Floty mogą transportować złoto z Nowego Świata do Europy. Spróbuj przechwycić bezcenne ładunki, wysyłając po nie piratów. Wysyłaj floty handlowe do polowań na groźnych piratów. Zyskaj względy papieża i zadbaj, aby na mocy traktatu z Tordesillas któryś z zakątków świata stał się Twoją własnością.