Endless Space 2: Awakening
Rozległe niegdyś imperium galaktyczne, które popadło w ruinę, gdy jego bogowie, Upadli, zostali zamordowani. Ta starożytna rasa pobożnych odkrywców marzy o dniu, w którym ci sami bogowie powrócą. Fakt, że przebudzili się ze snu, oznacza, że połowa ich proroctwa się wypełniła. A reszta? Mają sporą przewagę technologiczną, ale są w tyle z nauką i muszą polegać na znalezieniu nowych reliktów, aby nauczyć się nowych technologii. Ich związek z Akademią pozwala im przejąć kontrolę nad innymi systemami dzięki wpływowi ich świątyń. Następnie mogą je przekazać Akademii (oczywiście w zamian za pokaźną nagrodę).