Nazywasz się Hawke i jesteś uchodźcą pragnącym zostać bohaterem Kirkwall. Sięgnij po władzę, biorąc udział w widowiskowych bitwach i dokonując wyborów, które zadecydują o losach świata. Twoja droga ku potędze rozpoczyna się teraz. Jakim zapamięta cię historia? Najważniejsze cechy: Filmowy sposób prezentacji fabuły. Weź udział w obejmującej dekadę opowieści bogatej w intrygi i zbrojne starcia – z pełną akcji, nieliniową narracją. Zmodyfikowany system dialogów w bardziej zrozumiały sposób przekazuje kontekst dokonywanych wyborów. Decyduj o tym, jak walczyć. Dzięki dostępowi do różnorodnych zaklęć oraz obecności trojga członków drużyny każda bitwa daje ci nieskończone możliwości. Walcz w czasie rzeczywistym lub pauzuj rozgrywkę i wydawaj towarzyszom rozkazy. Podejmuj dalekosiężne decyzje. Twoje czyny jeszcze nigdy nie miały tak daleko idących konsekwencji. Myśl perspektywicznie, bo ta przygoda potrwa całą dekadę. Każda rozmowa i wybór dokonany w walce wpływają na twoje relacje z innymi postaciami, a nawiązanie stosunków przyjacielskich daje kolejne możliwości.