Cybertrash STATYX to taktyczna platformówka 2D. Biegnij, skacz, ślizgaj się, niszcz wrogów, zdobywaj punkty doświadczenia, rozwijaj swoją postać – Jenet, która próbuje uciec z korporacji. W odległej przyszłości przemysłowa część świata oddzieliła się od natury i zbudowała swoją infrastrukturę dzięki działalności lokalnych korporacji. Roboty są używane do kontroli populacji. Wszyscy ci, którzy nie zgadzają się z dyktaturą korporacji, zjednoczyli się w opozycji. Odpowiedź korporacji nadąża za postępem technologicznym, a populacja jest skazana na cyborgizację. Ludzie są porywani i modyfikowani przez instalowanie manipulatorów neuronalnych na różne sposoby. Z powodu ograniczonych zasobów chipów, nowo powstałe cyborgi również przejmują kontrolę nad niezmodyfikowaną populacją. Schwytani ludzie mają wymazywane wspomnienia i są przekształcani w cyborgi. Opozycja słabnie. Jako główna bohaterka, Janet, zanurzasz się w głębię wydarzeń, starając się przypomnieć przeszłość i uciec z szponów korporacji. Odkryj spisek przeciwko ludzkości! Rozgrywka Przedzieraj się głębiej w poziomy, niszcząc liczne zwykłe roboty, potężne cyborgi, zabójcze maszyny i złe bossy. Wykorzystaj taktyczny element strzelanin, otoczenie i umiejętności postaci. Będziesz towarzyszył różnego typu lekkiej i ciężkiej broni z różnymi statystykami i zasadami działania. System ulepszeń Zdobywaj doświadczenie i kredyty niszcząc wrogów, aby móc poprawić osiągi swojej postaci. Poprawiona zwinność zwiększy akrobatyczne umiejętności postaci Umiejętności związane z bronią zwiększą szybkość strzelania i zmniejszą rozrzut Szczęście zneutralizuje niektóre strzały wroga Umiejętność hakowania otworzy dostęp do większej liczby skrzyń z bronią Umiejętność górnika zwiększy ilość zdobywanych kredytów Ulepszaj swoją postać, aby stawić czoła silnym wrogom i w ogóle nie uważaj słabych za wrogów!