"„The Broken Alliance” daje graczom 8 nowych misji fabularnych, które doskonale wpisują się w kampanię dla jednego gracza, a razem tworzą zupełnie nową historię odkrywającą skomplikowany labirynt kolonialnej polityki. Nowe postacie wkraczają do akcji, niszcząc stare pakty i tworząc nowe sojusze. Dodatek zawiera cztery zupełnie nowe okręty i dwa nowe szwadrony oraz wprowadza nowe funkcjonalności i taktyki do Pierwszej Wojny Cylońskiej."